Twitter

Peti, jobbra lent

Az élet Bukarestben, Románia felfedezése motorral

Friss topikok

  • Kolombusz: index.hu/video/2012/04/13/tv_maci/ Az index videója szerint a gyerekek is kb. így éreznek, egy s... (2012.04.13. 21:35) Az új Tévé Maci
  • munky: Nice post Peti! :) Szerintem a hátuk mögül fúj 59,234 km/h sebességgel. (2012.03.29. 11:45) Vitorlázás
  • tomi888: Why no update more often Mr Kollár? :) (2012.01.20. 16:11) Az árakról

Enhóhó

2012.02.27. 19:59 Kolombusz

 Ez nem valami béna télapó utánzás akar lenni, hanem a helyiek így mondják az NHH-t. Fura, mi? Viszont maga az egyetem bőven van annyira jó, hogy megérdemeljen egy saját posztot most, hogy végre megszállt az ihlet.

Alapvetően ugyanis nem tévedtem, a skandináv oktatás tényleg nagyon jó lehet, ha ez még csak nem is a legjobbnak tartott egyetem a három ország közül, a CBS-t és az SSE-t is előrébb sorolja az FT. Annyira persze ez nem hat meg, különösen, hogy Koppenhágáról azt csicseregték a madarak, hogy eléggé akadémiai fókuszú, és a gyakorlatorientáció azért hozzám mindig közelebb állt.

Maga az épület semmi extra, leszámítva egy-két streetartos alkotást, és a fantasztikus rektori termet, amibe földi halandó elég ritkán teheti be a lábát. Nekünk sikerült, welcome fogadást tartottak a cserediákoknak ugyanis még januárban, nagyon klassz. Raknék fel fotókat, csak a könyvtárban vagyok, és épp nagyon esik odakint (épp... mintha nem egész nap így tett volna:).

Nagyon tetszik az alap hozzáállás az egyetemen, végtelenül segítőkész mindenki, és abszolút pozitív a diákok felé. Otthon is van sok olyan tanár, aki így tesz, de itt valahogy általánosabbnak tűnik a pozitív hozzáállás, és ez érezhető az alaphangulaton. Ez nem azt jelenti, hogy nem szigorúak, hanem hogy a leírt kereteken belül nagyon segítőkészek. Érdekesség, hogy egy vizsgaalkalom van mindenből, viszont három héttel a vizsga előttig leadhatsz bármit, és a tárgyjelentkezési időszak is egy hónap volt. 

No de mitől is jók az órák, és miket tanulok?

Elsőként azért jók, mert 2*2*45 percesek. Ez az az időtartam, amire minketdiákokat/hallgatókat terveztek, kondicionáltak 12 éven keresztül, sokkal kellemesebb így tanulni, mint az embertelen 2*80 perces Corvinusos blokkokban. Ráadásul a két kettes alkalom nem is egymás után van, így egy kicsit többet lehet tanulni belőlük, és a kéz is nehezebben téved az angry birds felé a 120. perc környékén.

Harmadszor azért, mert elég jó tárgyakat sikerült választanom. Következzenek kedveltség szerinti sorrendben.

6. Corporate Finance. Ezt az órát azért választottam, mert otthon még nem került teljesítésre. Alapvetően nem vagyok pénzügyes, és többek közt azért, mert nem annyira kedvelem, ennek ellenére ez az óra egész jó. Amit hiányolok, hogy nincsenek szemináriumok, és a Agnar Sandmo teremben vannak az órák, ami azért egy kb. 150 fős előadó, szóval nem nagyon tudsz visszakérdezni, ha valami nem megy. Ez nem akkora baj, mert a srác nagyon jól magyaráz, és logikusan felépített profi prezentációról megy az egész. Vannak házi feladatok belőle, illetve majd lesz egy csoportos feladat, ahol a Facebook értékét kell meghatározni, Frigyessel, vagy valaki mással már egyszer játszottam ilyet valamikor asszem, szóval ez hosszútávon is hasznos feladat lehet. Nem rossz tárgy ez tehát, de talán a téma miatt ezért lelkesedek a legkevésbé.

5. Cross Cultural Management. CEMS-es kötelező alaptárgy. A tárgyról rengeteg rosszat hallottam  régebbi cemsesektől, pedig itt alapvetően nem rossz, sőt, egész érdekes. A tanár hív vendégeket, eddig volt egy tolmács meg egy norvég cég (piacvezetők hajófelszerelésben és másodikak olajfúró platform felszerelésben) HR osztályának az a vezetője, aki pont a különböző kultúrák közötti összhangért felel. Egyébként is viszonylag jó esettanulmányokat veszünk, és nem is tűnik különösebben megterhelőnek a kiadott feladatok mennyisége.

4. Norsk 01. Bizony, elkezdtem Norvégul tanulni. Eredetileg is gondolkoztam rajta, de a kedvcsináló előadásos Klara, a norvég tanár nagyon meggyőző volt, úgyhogy belevágtam. Hát, mit nem mondjak Den norsk er ikke lett, de azért annyira nem is nehéz, de elég sok készülést igényel az órák közt. Azért persze a különböző élelmiszerek nevét egész jól tudom már, és hála a csak norvég netbanknak szerintem azon a területen a csoportból átlag felett vagyok:). Sajnos egyéb területen nem, a németek nagyon kenik vágják, mert egész közel van hozzájuk, bár hogy a German-Deutsch-Német vonalból hogy lett Tysk, az számomra a nyelv egyik nagy rejtélye. Az órák jó hangulatban telnek, a kiejtést kicsit nehéz megtanulni, viszont ha már megvannak a kapcsolatok, akkor szerencsések vagyunk, mert az y (~i és ű közt valahol) hangon kívül a többi egy az egyben megfelel a mi magánhangzóinknak, többnyire eggyel elcsúsztatva (pl. az o az u  és ők úgy mondják a fővárost, hogy Uslu, lol). A norvég egyébként nem a főépületben van, hanem egy Merino nevű másikban, ami nem a pihepuha gyapjúbélésű fotelekrl híres, hanem a rengeteg lépcsőről, ami összeköti a főépülettel. Fölfele kész cardio...

3. CEMS Business Project: És meg is érkeztünk a dobogóra, ezeket már kifejezetten élvezem. Az Accenture-el dolgozunk egy négyfős csapatban, aminek nagyon örülök, mert az otthon is jelenlevő tanácsadó cégek közül ők az egyetlenek, akikkel nem működtem még együtt semmilyen formában. A projekt is nagyon ott van, mert bár szexisége kérdéses (public sector elektronikus szolgáltatások), van mögötte igazi ügyfél, és nem csak hipotetikus. Elég nagy szabad kezet is kaptunk, gyakorlatilag mi vagyunk a project teamben a tanácsadók, az ő tanácsadóik töltik be a partneri szerepet, és az ügyfél meg saját magát alakítja. Három lánnyal vagyok egy csapatban (mint utólag kiderült, cukinak találták az egyik prezentáló arcot :)), akik Norvégiából, Svájcból és Csehországból jöttek.

2. Chinese Challange: Ezen a tárgyon meglepő módon Kínáról tanulunk, és arról, hogy Kína előretörése milyen kihívásokat okoz a világon, milyen folyamatokat idéz elő. Bár úgy hangzik, mintha a tárgy alapbeállítása ellenséges lenne, de nem, professzionális semlegesség uralkodik ilyen téren. Kivéve persze, amikor Oxfordi vitákat tartunk. Korábban még sose játszottam ilyet, nagyon tetszik. A lényege, hogy a két csapat teljesen ellentétes álláspontot képvisel, és a cél nem egymás, hanem a közönség meggyőzése.  A vita kötött napirend szerint zajlik, 2*3*5 perces szónoklatokkal, interpellációval, és a közönség is felszólalhat. Ezen kívül el kell készíteni év végére egy nagybeadandót, témául a kínai elektromos autókat választottam (fordítom belőle a tdk-t is persze, meg megy a diplomába), és lesz egy vizsga is. Egyébként ez általánosan jellemző, minden tárgyból vagy egy-két kis évközi, egy nagyobb évvégi és egy 3-4 órás vizsgával zárulnak.

1. Alternative  Energies: Ez a tárgy mindent visz. Konkrétan élvezem, hogy fizikát tanulok! Ugyanis a tárgy úgy épül fel, hogy megtanuljuk minden erőmű működését széntől szélig a fizikai-kémiai szinttől, hogy utána reális kalkulációkat tudjunk végezni a megtérülési számításokhoz. Ráadásul a tanár is hatalmas arc, csomó poént süt el, és nagyon jól magyaráz, óra közben úgy érzem, hogy simán értem a fizikai rész is. Utána persze az otthoni számolásoknál kevésbé, de végül is csapatosan össszehoztuk az eredményeket:) A fosszilis és atomerőműveket már végigvettük, most kezdődnek a megújulók, már nagyon várom. Ez egy olyan tantárgy, ami szerintem a SIM-hez hasonlóan közvetlen előnyt jelent sok szituációban, és ha energetikai területre mész dolgozni, nagyon hasznos lehet.

 

Extraként 3 random történet:

1. Kimostam az iPodomat. És utána beraktam a szárítóba. Mikor másodszor indítottam volna el a szárítót, akkor lettem figyelmes a kattogásra, kinyitottam és megláttam a nagyon tiszta iPodot. 4 napig szárítgattam, először hajszárítóval, aztán a netbook hűtőjének melegénél, és után megpróbáltam bekapcsolni. Azóta is kiválóan működik, még az idő se állítódott el rajta. Ok, elismerem, annyira azért nem rosszak tartósságra az apple cuccok:)

2. Beléptem a vitorlás klubba, 400 korona egy félévre, idekint ez kb. 10 napi kaja sincs, szóval nagyon megéri. Holnap megyek először vitorlázni, nagyon várom már. Albin Express hajóik vannak, ez egy skandináv OD osztály, 7,7 m  hosszú, 1800 kiló, szóval biztonságos darab. Alapvetően csak egyesületi skipperrel lehet kimenni, de mivel van jogsim, lehetek akár én is ilyen, és akkor vihetek el egyedül hajót ha van épp szabadon, cserébe vinnem kell embereket ki, amihez amúgy is lenne kedvem, szóval nem nagy áldozat. Állat lenne, rátanulok eléggé, hogy jól menjen:) Ráadásul azt mondták, hogy lehet offshore tanfolyamot szervezni, ha van rá igény, és egy ezresből megvan a vizsga. Ami otthoni szemmel is olcsó, mert egy tengeri jogsi tanfolyammal 100 körül van. Ahogy kinézek, lehet holnap be kell szereznem valami síkabátnál vízhatlanabb cuccot.

3. Nem bírtam ki ezt a félévet sem esettanulmány verseny nélkül. De legalább elég jóra megyek, a CBS Case Study Competition (ezen voltak Giorgo-ék) mellé kapcsolódik egy Beat the Elite nevű verseny, ahova bárki nevezhet Skandináv egyetemekről, és az 5 döntős meghívást nyer a Koppenhágai döntőre, ahol prezentálhatja a megoldását. Nagy kedvem lenne hozzá, viszont kezdő csapattal indulok, remélem azért bejutunk!

+1 Ryanair és vonat kombóval elég jó áron ki lehet jutni otthonról, ha esetleg valaki érdeklődne:)

Szólj hozzá!

Címkék: ipod vitorlás nhh esettanulmány

A bejegyzés trackback címe:

https://kolombusz.blog.hu/api/trackback/id/tr634217893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása