Twitter

Peti, jobbra lent

Az élet Bukarestben, Románia felfedezése motorral

Friss topikok

  • Kolombusz: index.hu/video/2012/04/13/tv_maci/ Az index videója szerint a gyerekek is kb. így éreznek, egy s... (2012.04.13. 21:35) Az új Tévé Maci
  • munky: Nice post Peti! :) Szerintem a hátuk mögül fúj 59,234 km/h sebességgel. (2012.03.29. 11:45) Vitorlázás
  • tomi888: Why no update more often Mr Kollár? :) (2012.01.20. 16:11) Az árakról

Day 1- Intro

2012.01.05. 18:19 Kolombusz

No helló mindenkinek,

Ma egykor útnak indultam és még egy ideig úton is leszek, hiszen a 7,5 órás Koppenhágai várakozás miatt csak éjfél körül fogok megérkezni Bergenbe.

Sajnálom, hogy közel sem mindenkitől tudtam úgy elköszönni, ahogy szerettem volna. Norvég barátaink borzasztó korán kezdenek, és lényegében már az 5-ei indulással is lemaradtam már egy-két induló programról. És bár néha szoktam késni, a cserefélévre még se akartam hetekkel későbbb elindulni. Májusban/júniusban visszatérek, addig meg van skype, gtalk, fácse, tecső meg minden:) Többnyire ezeken elérhető leszek, de lesz norvég számom és voipom is, szóval a sokcsatornás kommunikáció lehetősége adott, a magyar Sim kártyám viszont hamarosan postával hazatér, így azon még max egy-két napig leszek elérhető.

Az esetleg felmerülő WTF? Mit keresel te ottan? Mivégia? jellegű kérdésekre a válasz, hogy tagja vagyok egy remek nemzetközi képzésnek (CEMS), ahol egy félév itthon, egy félév kint elven zajlik az oktatás, és minden országból a legjobb üzleti egyetem van benne. Az előző félévet lehúztam otthon, tehát most jön a kinti, ami esetemben Bergen.

Sokat írhatnék arról, hogy milyen érzésekkel vágok neki az útnak (vegyes, alapvetően pozitív), de inkább nézzük meg, hogy mit tudok/sejtek/hiszek Norvégiáról a wiki és egyéb források megnyitása nélkül, aztán majd szép lassan később kiderül, mi volt ebből igaz.

Táj, városok, földrajz:

-Gyönyörűek, akárkinek említettem tesóméktól a kollégákon át az OTP-s néniig mindenki aki volt ott lelkesedett érte, hogy mennyire szép. 

-Rengeteg a víz, és általában melléje építkeznek, így sok lesz a kikötő, ez remek, mert a gyengéim.

-Rengeteg a fjord, amik képen igazán jól néznek ki, már alig várom, hogy lássak egyet. Bergen és a koli elvileg vmi ilyesmi környezetben van, szóval jó eséllyel reggel ez már meg is történik.

-Bergen>Oslo, és Trondheim is nagyon jó, szóval majd föl kéne látogatni.

-Van hó (de nem Bergenben, mert itt megolvad, hiszen a Golf áramlat miatt ritkán lesz negatív a hőmmérséklet) Remélem megyünk síelni majd, a cuccot mindenesetre elhoztam, szóval ezen nem múlik.

Gazdaság, politika:

-Egészen pofátlan mértékben gazdagok. Nem elég, hogy skandinávok, ami alapból azt jelenti, hogy sok a pénzük :), hanem még olajuk és gázuk is van, nem is kevés. Emiatt a valódi országok (miniállamok kizárva) közül néhány statisztika szerint ők a leggazdagabbak.

-Nagyon vagány haditengerészetük van, egy csúcskategóriás fregatt osztállyal és a katamarán Skjold (pajzs) őrhajókkal, amik ha kedvük szottyan 110-el is tudnak repeszteni a vízen. Ilyeneket majd szeretnék látni, remélem nincsenek túlzottan elzárva

-Nem EU, ennek megfelelően nincs is Euró, csak Norvég korona, ami sokak szerint az új svájci frank lesz. Ilyet még sosem láttam, és a pénzváltó se nagyon, legalább is meglepően értetlenül nézett, amikor kértem belőle a Fővám térnél. Akartak ugyan belépni, de nem érte volna meg nekik, ezért népszavazáson elvetették, de jó a viszony, érvényes az Eü kártya, meg néhány kategóriát leszámítva szabad kereskedelem van.

-Nem szeretik a svédeket túlzottan (volt az a megszállás ugye anno), de a svédek viszonylag kedvelik őket (mint mi a törökökkel, csak itt még kicsit frissebb a dolog).

Gasztronómia:

-Valószínűleg a kajáik nem kiemelkedőek, mert tesóm és nagybátyámék egyöntetűen a Shell-es hamburgert említette, mint kedvenc kinti kaja. Nembaj, hoztam füstölt combot, szalámi, kalocsai paprikát és kolbászt, ha elfogy, max disznóvágunk a koliudvaron:)

-A lazac annyiba kerül, mint a csirke, bár én attól tartok ez inkább a 3500/kg csirkét jelenti, mint a 900/kg lazacot.

-Sok tengeri halat esznek, és Bergenben van halpiac is, nyamm.

-Kell, hogy legyen rénszarvas chips! Apám hozott nekem anno amikor kint volt, és nagyon tetszett, csak azóta bárki járt erre, senki sem talált.

NHH:

-Skandináv egyetem, jónak kell lennie!

-Jóval előrébb van a ranglistán is mint mi (Corvinus)

-Volt egyszer egy vendégelőadó nálunk onnét, ő nem volt rossz, de különösebben magával ragadó se, meg amúgy is egyfecske...

-Van vitorlásklubjuk, ami nagyon jó árunak tűnik, 3 db régi, de jól karbantartott hajójuk van, majd kíváncsi leszek

-A sportcentrum szembe van a kolival a campuson, szóval nem kell elfáradni, mielőtt odaérsz:)

 

Most hirtelen ezek jutottak eszembe elsőre. Ha jók lesztek, majd fotózok párat a reptérről is, tényleg egyedülálló, de most már nagyon szomjas vagyok, kerítek valamit inni, illetve megkeresem a többieket, bár ekkora helyen nem lesz egyszerű

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kolombusz.blog.hu/api/trackback/id/tr563522484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása